כך תשיגו חשיפה תקשורתית בחו"ל בתקציב מקומי

זה לא סוד שענף ההייטק הישראלי מכוון החוצה. הבעיה היא, שלא תמיד זה מתבטא בתוכניות המיצוב התקשורתי. חברות טכנולוגיה וסטרט אפ חדשניות כבר הבינו שיש לפעול בכל הערוצים ולתקשר ולדברר כל בדל טכנולוגיה חדשנית, על מנת לחדור לשוק ההודי או הסיני, המקסיקני או הספרדי. השאלה רק איך עושים זאת עם משאד יחסי ציבור ישראלי?

משרדי יחסי ציבור מסורתיים או חדשניים, יכולים להזרים להגביר את החשיפה ולהמריץ כל מוצר טכנולוגי שבונה את עצמו, אך תקציב יח"צ שיאפשר לשכור שירותיה של סוכנות PR אמריקאית? עבור סטארטאפ צעיר, זה כבר בגדר דמיון. הרי ידוע שהריטיינר העברי שפוי בהרבה ובר-השגה, גם אם לא כולם יכולים לסגור ראיון בלעדי בפייננשייל טיימס? 5 כללי זהב שתורמים ליצירת יחסי ציבור אוהדים גם מעבר לים.

מחפשים יח"צ שישיג עבורכם את המטרות העסקיות?

אנחנו בעניין, בואו נדבר:​​

1. להיות חדשותיים: הדרך הפשוטה והמוכרת ביותר היא הפצה של הודעות לעיתונות, על פי הגדרה מראש של שווקים נחשקים בעולם או תאי כתבים. חברות כמו PR Newswire ,Business Wire ,GlobeNewswire או MarketWired יפיצו את הבשורה שלכם תמורת תשלום חד פעמי. כמובן, שהיקף ואיכות התפוצה תלויים בעיקר בערך החדשותי של ההכרזה שלכם.

2. שימוש בגורמים מדיניים: הנספחים המסחריים של ישראל בתפוצות ירשמו לעצמם "וי" גדול אם יצליחו לעודד פעילות של עוד חברה ישראלית בחו"ל. הם יזמינו אתכם להצטרף למשלחת של תעשיינים, יחתמו עבורכם על הסכמי שיתוף פעולה הדדיים, ישתדלו עבורכם למען הקלה במיסוי או ירעננו תקנות יצוא. חושקים בכתבה מפרגנת במקומון בריטי או צרפתי? הנספח המסחרי בשיתוף עם דובר השגרירות, מכירים את מפת התקשורת במדינת היעד ויקצרו לכם את הדרך אל הדפים המבוקשים בעיתון או יסייעו לכם להזמין עיתונאים לדוכן שלכם בכנס השנתי.

3. נטוורקינג עם כתבים זרים: תא הכתבים הזרים בישראל כולל שורה מכובדת של עיתונאים, כאשר בשנים האחרונות מתפתחות להן נישות ייעודיות. הוול סטריט ז'ורנל, למשל, מעסיק כתב טכנולוגי מקומי שמטרתו לחשוף טכנולוגיות ישראליות פורצות דרך בעולם. ZDnet, אחד מאתרי הטכנולוגיה המובילים בעולם, מינה צוות כתבים לאותה משימה, מתוך הכרה בכך שקצב ההתרחשויות בסטארטאפ-ניישן מחייב מעקב של כתבים מקומיים, מעורים בנעשה, מקרוב.

4. הכירו את הסוכנויות: דרך נוספת להגיע לחשיפה כלל-עולמית, היא פגישות מקומיות עם כתבי שירותי הידיעות רויטרס ובלומברג, שגם הם מעסיקים בישראל כתבים מקומיים שכל עניינם טכנולוגיה, מתוך הנחה כי מארץ ישראל הקטנה תצא הבשורה הטכנולוגית הבאה.

5. תקשרו באנגלית: כדאי לזכור שאתרים מקומיים כמו הארץ, גלובס או Ynet נוהגים לתרגם כתבות ומאמרים נבחרים לאנגלית. חלקם אף נותנים במה למאמרי דעה הנכתבים מראש בשפה האנגלית. אלו לצד עיתונים ואתרים ישראליים דוברי אנגלית כמו הג'רוזלם פוסט או טיימס אוף יזרעאל יכולים לספק תכנים באנגלית שתמיד ניתן לשתף ברשתות חברתיות, באתר החברה או פשוט על ידי משלוח הלינק ללקוחות. כמובן שאסור להתעלם מערוץ התקשורת המתפתח בצעדי ענק – הרשת החברתית. פתיחת חשבונות בכל הרשתות הפופלריות בשווקים הרלוונטים, גיוס עוקבים משמעותיים, עדכון רציף במידע בעל ערך, התאמה של השפה לפלטפורמה, שימוש בסרטונים ובתמונות – כל אלה יכולים להוות מכפיל כוח בהפצת המסר שלכם בעולם כולו.

מאת ענת מסינג, יועצת תקשורת

תוכן עניינים

פוסטים נוספים

מתוך TheMarker: "היתרון של אולמדיה הוא הריכוז של לקוחות בתחומים דומים המאפשר לנו לחבר אותם לסיפור אחד"

כחלק מהשינויים הפוקדים את עולמות ההיי-טק, הטכנולוגיה, הצרכנות, התיירות והפיננסים, לצד שינויים מהותיים בשוק התקשורת המלווה בחדירה מסיבית של רשתות חברתיות וכלי תקשורת חדשים, האתגר

קרא עוד »