תורת היח"צנות: כך תבחרו חברת יחסי ציבור מצליחה

האסטרטג השיווקי הנודע אל ריס, כותב בספרו "שקיעת הפרסום ועליית יחסי הציבור" ש"לא הפרסום בונה את המותג, אלא יחסי הציבור (PR). הפרסום נועד לשמר את המותג ולהמשיך את יחסי הציבור באמצעים אחרים". ספק גדול אם מנהלי השיווק בישראל מאמצים אותו, אחרי הכל, יש להם תקציב פרסום מיתולוגי לבזבז.

אלה שבאמת מבינים את ערכם של יחסי הציבור נוטים לעתים קרובות לבחור משרד יחסי ציבור / יחצ משיקולים זרים כמו היכרות מוקדמת, תקציב מוגבל או לפי שוויה של מכונת האספרסו ועלות השולחן בחדר הישיבות במשרד היח"צ. ובכן, תחשבו שוב. בשנת 1997 לקח לארגונים להחליף משרד יח"צ קצת יותר מ-5 שנים. כיום, מדובר על פחות מ-3 שנים בממוצע, ולעתים קרובות אף הרבה קודם.

מחפשים יח"צ שישיג עבורכם את המטרות העסקיות?

אנחנו בעניין, בואו נדבר:​​

מדוע זה קורה ואיך בוחרים משרד יחסי ציבור ראוי? המדריך שיחסוך לכם כסף וזמן.

  1. תחפשו התמחויות וניסיון ממוקד: לא כל משרד יח"צ מבין ויודע הכל על הכל. טיפול תקשורתי במותג פיננסי או טכנולוגי שונה לאין ערוך מטיפול תקשורתי במותג לייף סטייל או אופנה. מקדו את הצרכים שלכם ומפו את משרדי היח"צ שמתמחים בתחום העיסוק שלכם. תחסכו לעצמכם המון זמן ובעיקר את הצורך לתווך להם את המציאות שלכם.
  1. אל תבחרו לפי גודל התקציב: תקציב גדול מיועד למשרד גדול. האבחנה הזאת התבררה כשגויה כי גודלו של המשרד לא בהכרח אומר על אופי הפעילות שלו. נכון שמשרדים גדולים מושכים לקוחות גדולים, אבל כדאי לבדוק כמה זמן הם מחזיקים שם ומהי רמת שביעות הרצון שלהם מפעילות היח"צ.
  1. חפשו קשרים גלובליים: משרדי יח"צ רבים בישראל פועלים בהסכמי שיתוף פעולה עם חברות יח"צ גלובליות. אם מדובר במותג שפועל גם בחו"ל או בנציגות ישראלית של תאגיד בינלאומי, מומלץ לבחור במשרד יח"צ שפועל בשיתוף פעולה עם משרד היח"צ הגלובלי של חברת האם. הם מכבר מכירים את המותג ויודעים איך לנטר את פעילותו בצורה המהירה ביותר.
  1. בחירה עם תוכן: יחסי ציבור הם כבר מזמן לא רק יחסי ציבור. מדובר בעולם שלם של תקשורת שיווקית שכולל בתוכו נושאים כמו ניהול תוכן מותגי, ניהול קשרי משפיענים, הפקת סרטי תדמית / סרטון תדמית לעסק, הפקת אירועים, שיווק דיגיטלי לעסקים ועוד. וודא שהמשרד הנבחר מכיר ועוסק בעולמות הללו ומעסיק עובדים מיומנים שנותנים מענה לכל תחום.
  2. מי מטפל בך? בסופו של הסכם התקשרות מול משרד יח"צ, נמצא מנהל לקוחות מול מנהל שיווק. הדיוק כאן כדאי לשים לב מי עומד מולך ומי מטפל בתיק. האם מדובר בסטודנטים צעירים חסרי ניסיון? או שמא, בכיר עם דעות קדומות שעובד רק "בדרך שלו"? מערכת יחסים שכזאת מצריכה הרמוניה ותפעל רק בשיתוף פעולה מלא. בחרו את המשרד לפי איכות האנשים שלו.

תוכן עניינים

פוסטים נוספים

מתוך TheMarker: "היתרון של אולמדיה הוא הריכוז של לקוחות בתחומים דומים המאפשר לנו לחבר אותם לסיפור אחד"

כחלק מהשינויים הפוקדים את עולמות ההיי-טק, הטכנולוגיה, הצרכנות, התיירות והפיננסים, לצד שינויים מהותיים בשוק התקשורת המלווה בחדירה מסיבית של רשתות חברתיות וכלי תקשורת חדשים, האתגר

קרא עוד »