מיתוג מעסיק בעולמות ההיי-טק – עד כמה זה באמת חשוב?

אחת ההגדרות של מיתוג מעסיק היא: המוניטין של החברה שלכם בקרב עובדי החברה ועובדים פוטנציאליים.

אלו התחושות הרגשיות והרציונליות – ערכים, תחושות וידע אודות החברה כפי שהן באות לידי ביטוי כשעובדים פוטנציאליים, עובדים קיימים וחברים ומקורבים לעובדים פוטנציאליים שומעים את שם החברה שלכם.

כשצוות ה-HR שלכם מחפש אחר מועמדים פוטנציאליים הוא מתמודד עם ההשלכות החיוביות או השליליות של המוניטין שיצרתם לחברה שלכם, האם בכלל יש מודעות לשם החברה שלכם, מה העובדים לשעבר מספרים עליכם ועד כמה אנשים בחוץ מזוהים עם הערכים שלכם, כי בסופו של דבר ישנה תחרות גיוס עצומה על כל מועמד/ת – והתנאים? בשמיים.

אפילו בימים אלה, כשתעשיית ההיי-טק חווה משבר ונאלצת לפטר עשרות ומאות עובדים. עדיין חסרים עובדים רבים במשק, בעיקר בחברות ההיי טק. ודווקא בזמן משבר זה הזמן לבלוט ולחשוף את החברה שלכם, בזמן שהמתחרים שלכם שותקים. בשנים 2021 ו- 2022 המלחמה על תשומת לב העובדים הפוטנציאליים היתה אדירה: פרסומות בטלויזיה, שילוט חוצות, כתבות וראיונות. דווקא עכשיו כאשר כולם יחסית בשקט – זה הזמן לבלוט.

לא רק שלט באיילון

"מיתוג מעסיק" הוא לא רק תליית שלטי חוצות בעזריאלי או באיילון, או גיוס זמר/ת לקליפ מושקע במיוחד. גיבוש פעילות מיתוג מעסיק חייבת להיטמע בכל שלב בשרשרת הניהול שלכם בהשקעת מחשבה ומשאבים.

אז איך ניתן לשפר את הדעה הרווחת על החברה שלכם?

אל תרגישו אבודים בחלל, בדיוק לשם כך נעזרים במשרד יחסי ציבור!
משרד יחסי ציבור ייצור יחד אתכם תכנית אסטרטגית מקיפה עבור כל חלק בארגון שלכם שיוכל לתרום לשינוי התדמית הפנימית והחיצונית של החברה שלכם. בפעילות יחסי ציבור למטרת מיתוג מעסיק קיימים שלושה שלבים מרכזיים:

  1. מחקר – לימוד החברה המעוניינת בתהליך מיתוג מעסיק, היכרות עם ערכי המותג, החזון, סיפור החברה, היזמים, התרבות הארגונית, העובדים, סוגי המשרות הקיימות והפתוחות בארגון, קהל המטרה אליו פונים ועוד.
  2. גיבוש תכנית יחסי ציבור – גיבוש תכנית יחסי הציבור המתכתבת עם פעילות השיווק וה- HR בחברה. ייזום ראיונות, כתבות, מאמרים וכתבות רוחב שמציגות שני צדדים: את החברה כמצליחה, בעלת פוטנציאל, אטרקטיבית ועם פתרונות בעלי ביקוש ומן הצד השני את החברה כמקום שטוב לעבוד בו – עם תנאים טובים, תרבות ארגונית טובה וערכים של גיוון ותרומה לקהילה.
  3. חיבור והמלצה לחיבור פעילות יחסי הציבור עם פעילויות אחרות: פרסום, קד"מ, פעילות ברשתות חברתיות ועוד.

בנוסף, על מנת לשפר באופן שורשי ועמוק את מיתוג המעסיק שלכם – משרד יחסי הציבור יקח אתכם לשלב הראשוני ביותר שהוא "מסע הלקוח" של המועמד/ת הפוטנציאלים שלכם והשקעה במוצר עצמו, שהרי אם המוצר (קרי החברה כמקום שטוב לעבוד בה) אינו מספיק אטרקטיבי, שיווק לא כל כך יעזור.
הפירוש של המושג "מסע לקוח" בצורה מופשטת ביותר הוא: סדרה של מפגשים לאורך מערכת היחסים שבין צרכן למוצר מסוים.

איך זה בא לידי ביטוי בעולמות ההיי-טק והגיוסים? הכוונה היא לדרך אותה יעברו המועמד/ת העתידיים שלכם (קריאת חוות דעת באינטרנט, הקלקה על מודעה בלינדאין, שליחת קורות חיים ועוד).
הדרך הזו מורכבת ממספר שלבים:

  1. מודעות – עד כמה קהל ההיי-טק מכיר ושמע על החברה שלכם, איזה "שם" יש לחברה שלכם ועד כמה היא אטרקטיבית. כמובן מודעות למשרות פנויות אליהן אתם מגייסים.
  2. התחשבות – חיבור העובד הפוטנציאלי לחברה שלכם, הדגשת הערכים שלכם, המחשבה שלכם על החשיבות שבחיי משפחה ועבודה יחדיו, היכולת שלכם לראות את העובד/ת שלכם. כל אלו חשובים מאוד לכל עובד/ת, ויכולים לגרום לכם להתבלט על פני חברה אחרת המציעה סכום גבוה מכם.
  3. יישום – הנגשת תהליך המיון, הקלות והנוחות בשליחת קורות החיים חשובות במיוחד! מועמד/ת שיתקלו בתהליך מסובך ומסורבל יפרשו באמצע, והאבדה תהיה בעיקר שלכם. חשוב ליצור ממשק הגשת קורות חיים נוח ומהיר – אם על ידי מודעה ממומנת עם אפשרות שליחה מהירה, אפליקציה נוחה ועוד.
  4. מיון – תהליך המיון הינו חלק מרכזי בחשיבות של מיתוג מעסיק, עובדים פוטנציאליים שיתקלו בתהליך מיון הכולל בתוכו מספר ראיונות רב מדי, זמן המתנה ארוך מדי בין תשובה לתשובה וטרטור בין שלל משימות – יפרשו, ולא רק שיפרשו, אלא גם ידאג לספר על הייאוש שנגרם לו לשאר המכרים שלו מהתחום.
    לכן, חשוב מאוד ליצור תהליך מיון הגיוני ולתת תשובות במהירות האפשרית! תתפלאו לגלות עד כמה זה פשוט ועם זאת משמעותי ביותר לשיפור תדמית החברה שלכם.
  5. קליטה ושימור – גייסתם את העובד/ת שלכם? מעולה!
    עכשיו נגיע לשלב בעל חשיבות עליונה… והוא שימור העובדים שלכם.
    תוכלו לעשות זאת על ידי הקניית תחושת ערך וחשיבות, הרגשה של "דלת פתוחה" ואוזן קשבת עבור הצרכים שלהם, אפשרויות קידום והכשרה ועוד.

לסיכום,
המשמעות של צמד המילים "מיתוג מעסיק" היא הרבה מעבר למושג, עליו עומדים כל ערכי החברה שלכם וגם.. העתיד שלכם בתור חברה.
לכן השקיעו דווקא כאשר אחרים הורידו פרופיל, את כל מה שצריך בשיפור התדמית ושימורה, עשו זאת בעזרת אנשי מקצוע שיעזרו לכם וינתבו אתכם בדרך בטוחה, יעילה ומוצלחת.

תוכן עניינים

פוסטים נוספים

מתוך TheMarker: "היתרון של אולמדיה הוא הריכוז של לקוחות בתחומים דומים המאפשר לנו לחבר אותם לסיפור אחד"

כחלק מהשינויים הפוקדים את עולמות ההיי-טק, הטכנולוגיה, הצרכנות, התיירות והפיננסים, לצד שינויים מהותיים בשוק התקשורת המלווה בחדירה מסיבית של רשתות חברתיות וכלי תקשורת חדשים, האתגר

קרא עוד »